K L A S S R E S A N

Helgen i Högbyn med nian har varit super!
När vi kom dit i fredags kväll så blev man lite besviken först för stället så rätt skabb ut men det visade sig vara mycket bättre än vad vi först trodde. Vi bäddade iordning våra sovplatser i de två stora tälten och sedan samlades vi runt grillen och grillade det man hade med sig. Jag hade hamburgare och potatissallad, mumma. När vi hade ätit så gick vi ner till sjön och badade. Första doppet för mig! När vi kom tillbaka så spelade vi brännboll ett tag och några spelade kubb. När det började mörkna så satt nästan alla och grillade marshmallows i ett stort "indiantält" och hade det mysigt.



På lördagen så vaknade vi och åt frukost och sedan började vi med aktiviteter. Min grupp började med PaintBall. Det var skiitkul! Vi fick klä på oss jättestora militärmönstrade täckkläder och ha på oss masker och alla fick ett varsit paintballgevär. Vi var i en liten skogsdunge och körde och gosh va kul det var. Jag fick as mycket adrenalin och hela gruppen levde sig verkligen in i det.
Efter det så var det lunch, spaghetti och köttfärssås som var jättegod. När vi ätit så var det dags att köra Gocart. Alla fick på sig en ful liten hjälm och en blå overall. Vi delades in i lag och sen var det bara att köra. Jag tror jag tog rekord i långsamhet jag men huvudsaken var ju att vi hade kul och det hade vi verkligen!
När vi kört klart så var det fika med stoora kanelbullar. Vi gick och badade igen efter det och när vi skulle tillbaka igen så tog vi en av skidbackarna upp. Drygt kan jag säga.
När vi kom tillbaka så var det final i paintboll och gocart. Mitt paintballag vann allt vi körde så vi var med i finalen, som vi självklart vann.
Senare på kvällen så gick vi upp högst upp på bergstoppen och grillade korv. Det sved i benen att gå upp men det var värt det för utsikten var jättefin. När vi kom tillbaka så gick vi in i tältet och jag och Sara satt och spelade lite kort och sen somnade vi.

Idag vaknade jag av att Emelie och Lalle gick upp och ut och då gick jag iväg och åt frukost. Efter frukosten så packade vi ihop våra saker och sedan kom bussen och hämtade upp oss klockan 11.



Helgen har varit jättebra och jag måste säga att det är synd att vi inte har åkt på någon mer resa under våra tre år för det känns som att vi har blivit tightare som klass(er) nu. I skolan är vi liksom uppdelade i smågrupper och man pratar inte så mycket med de som inte är i samma grupp. Nu när vi var i Högbyn så pratade alla med alla och hade kul. Helt klart värt pengarna.



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på