B O U N C E

OH MY GOD! Bounce var helt otroligt jävla ASUM!

Globen var fullsatt och alla var helt lyriska.
Showen var väldigt välgjord och förvånade mig titt som tätt. De blandade godbitar från föregående shower med nya koreografier. Olika dansstilar som balett, salsa och lindy hop var också inbakat i det hela.
Vid ett tillfälle så började en hel sektion av läktaren att dansa. Sjukt coolt! Det var inte ett enda nummer som var tråkigt att se.

Showen bestod ju mest utav Bounce men också utav fler andra gästdansargrupper. Bland annat;

Caché Dance Company - En nystartad salsagrupp i Stockholm med professionella dansare som brinner för salsan.

Cullbergbaletten

Harlem hot shots -
Ett svenskt danskompani som är specialinriktat på autentisk showunderhållning från swingeran. Jitterbug, Lindy Hop, Charleston, Black bottom, Stepp men även akrobatik, sång och komik.

Spin Kings - Riktiga B-Boys. Superduktiga på breakdance och sådan akrobatik.

Ja det var de som var med + ett antal anonyma gästdansare.

Att se Bounce
och alla andra sjukt duktiga dansarna i showen gav verkligen ett sug efter att dansa. Shit vad jag vill dansa! Så himla tråkigt att min dansgrupp lades ned. Showen gav mig verkligen ett sug efter att också bli sådär bra som de är.

På slutet av showen så spelades det upp ett bildspel över Bounces tid som dansgrupp och jag tror nog inte det var många som lyckades hålla sig torra i ögonen. Det var jättesorgligt och Jennie, en tjej i Bounce satt och storgrät på scenen.

För övrigt så har min stockholmsresa varit riktigt rolig. Ja förutom att de som satt på raden ovanför mig och Filip tappade ut HELA sin popcorn bytta på oss. Usch va sur jag blev då för jag fick popcorn överallt.
Självklart köpte jag lite souvenirer också! En t-shirt, en vattenflaska och ett program över showen. Hela kalaset gick på 320 och det var det verkligen värt!

På tåget hem så somnade både jag och Filip och tröttheten sitter fortfarande i så nu blir det sängen för mig. Imorgon får ni bilder från både tjejkvällen och från idag. Puss och godnatt!





Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på