Dag 02 "min dag"

Jag känner att det inte direkt var rätt tidpunkt för mig att starta igång en lista just nu. All min tid är upptagen med så himla mycket annat!
Jag tänker såhär, att jag fortsätter med listan men att det kanske inte blir precis varje dag? Att jag pausar ibland?

Idag har jag haft en trevlig eftermiddag i Västerås. Dock inte helt utan krångel. Efter skolan hade jag, Eve och Carro tänkt ta tåget mot Sala och byta där till ett mot Västerås. När vi kommit på tåget och det har börjat köra iväg så berättar konduktören att någon har råkat riva ner en elledning över spåret mellan Västerås och Sala så alla tåg däremellan är inställda. Det ska komma ersättningsbuss men ingen vet när. Vi kliver av i Sala och får vänta i evigheter tills det kommer en buss. Vi kliver på och åker iväg. Vi åker ett tag och tänker att nu är det inte så långt kvar, då svänger bussen av och in på en liten liten väg mot ingenstans. Vi åker i kanske 10 minuter och sen är vi framme vi en väldigt liten tågstation. En person kliver av och sen kör vi hela vägen tillbaka ut på stora vägen. Efter ca 45 minuter är vi framme i Västerås.

Sen gick vi runt på stan, jag handlade ett par jeans och lite tröjor från Monki. Vi käkade på Donken och sen gick vi till tåget igen. Som fortfarande var inställt så det blev buss. När vi kommer på bussen inser vi att vi aldrig kommer hinna till anslutningståget mot Avesta. Vi ringer till SJ's kundtjänst men de förstår inte vad vi säger så tillslut ringer jag till mamma och ber henne ringa. Efter många om och men så beställer SJ en taxi till oss som står och väntar på oss när vi kommer med bussen. Taxichauffören  körde supersnabbt så vi var hemma på ett kick. Pappa kom och hämtade mig och nu ligger jag nerkrupen i sängen och kan knappt hålla ögonen öppna.

Imorgon väntar gymnasiemässa och tre timmars (o)frivillig övertid. + att jag kanske ska dit på kvällen och stå där. Men vi får se hur det blir med det..

Nu ska jag lägga undan datorn och bädda ner mig ordentligt så det inte blir som inatt att jag vaknar vid halv fem med alla kuddar bakom ryggen, mattepappret i handen och lampan på förfullt. Att jag hade ont i nacken idag behöver vi inte ens prata om.

Godantt!


Postat av: lauren

måste bara säga att du är jättesöt (syftar på din profilbild åt höger)

2011-02-03 @ 07:51:22
URL: http://ohithinkitsablog.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på