Anna Bergendahl vann Melodifestivalen 2010


bilden är tagen ifrån stureplan.se

Att söta Anna vann melodifestivalen igår var föga förvånande. Hennes låt var den enda som inte lät som en klassisk melodifestivallåt. 

·     Hon upprepade inte en mening hela låten igenom.

·     Den skulle lätt kunna spelas på radio utan att folk skulle höra att det var en melodifestivallåt.

·     Musiken bestod inte enbart utav massor av plastiga ljud.

·     Texten och hur hon sjöng den kändes trovärdig.

·     Hon blev glad på RIKTIGT.


Det sista hör väl inte riktigt till låten men jag tog med det för jag tycker den punkten är viktig. När jag säger att hon blev glad på riktigt menar jag att hon verkligen blev glad. Anna är en sådan person som skulle ha blivit jätteglad om någon annan vann också. Inte som man ser på bilderna i Aftonbladet där alla de "erfarna" artisterna (Pernilla Wahlgren, Andreas Johnson, Jessica Andersson, Peter Jöback) sitter där med ihop pressade läppar och ser bistra ut såfort tv kamrorna stängts av.




Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på