Kissing disease

Jag var ju på vårdcentralen idag och testade mig för halsfluss och det gick väl sådär.
Först var jag hos en sköterska som pillade i halsen och tog tester. Hon kom fram till att jag inte hade halsfluss men ville ändå försäkra sig om att hon hade rätt så hon hämtade en läkare. Enligt mig så var läkaren från utlandet och jag var nästan säker på att han pratade japanska blandat med halvtaskig svenska men han pratade tydligen svensk-danska fick jag höra av mamma när vi kom ut. Iallafall så förstod jag inte mycket av vad han sa. Han klämde på min mage och rygg och tittade i min hals. Tillslut kom han fram till att jag eventuellt kunde ha körtelfeber. Trevligt värre. Körtelfeber går tydligen inte att medicinera utan det går över av sig själv på några veckor (3-4). Om det nu är det jag har så lär jag räkna med ännu en vecka i sängen och minst 4 utan träning. Det står också att jag kan känna mig trött och lite matt i flera månader efter att jag varit sjuk. En positiv sak är iallafall att när man väl haft det så blir man imun mot det. En annan lite kul grej är att körtelfeber oftast smittar genom kyssar och kallas därför också för "kissing disease" eller "kyssjukan" på svenska, och det låter ju lite roligare att säga att jag har kyssjukan istället för körtelfeber.

Nu ska jag försöka duscha och sen få i mig lite mat. Efter det så ska jag kika på Bella och Tyras show. Jag tänkte titta igår men det laggade ihop totalt så det blev inget av med den saken. Nu har de lagt upp showen på deras hemsida så nu borde det fungera. Jag hoppas det iallafall.

Pusshej!




Postat av: jonna

stackars jävel, ha så kul...

jag va hemma från skolan och låg i sängen utan att kunna göra ett skit i...1½ månad när jag hade körtelfeber.

have some fun och smoothies är ett bra tips, det känns mkt bättre om man dricker det! krya :)

2010-03-12 @ 21:07:09
URL: http://soloilmeglio.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på