My weekend

Jag som sa att jag skulle vara aktiv nu och så är jag lika dålig på att uppdatera ändå. Jag har haft fullt upp i helgen. Allt gick i ett och det är först nu som jag faktiskt har tid att sitta vid datorn!

Tänkte att ni skulle få en liten snabbgenomgång av de senaste dagarna:


Torsdagen:
Sista dagen i nian. På dagen körde vi lådbilsrally och spelade brännboll mot lärarna. Lådbilsrallyt vann mitt team och brännbollsmatchen vann såklart niorna, med sisådär 52 poäng, det blev 40-92 till oss:D Vid ett drog de flesta hem och fixade sig inför kvällen.
Halv sex träffades vi igen för avslutningsmiddag och efter det avslutning i kyrkan. Under middagen så hölls några fina tal och de finaste var Jonna och Mathias tal. Jag som är så himla gråtig av mig (gråter när jag blir glad, ledsen, sur, arg osv.) grät bort min mascara då. I kyrkan fick vi våra betyg och en varsin ros och superduktiga Elin förvånade iallafall mig med sin underbara sång.
När vi kom ut ur kyrkan så väntade en traktor med vagn som skulle köra oss till bystugan där vår avslutningsfest skulle vara. Traktorturen var riktigt rolig, vi skrek och sjöng och alla var sjukt taggade. När vi kom till bystugan så böt de flesta om och sen sjöng vi karaoke, dansade och hade allmänt roligt. 



Fredagen:
Började med att jag följde med mamma och pappa och tittade på Fridas skolavslutning och sen åkte vi hem och fikade. Vid ett åkte jag till Filip en sväng och åt lite smörgårtårta och gav honom en grattisros. När jag kom dit så kom Veronica (Filips mamma) och grattade mig och så fick jag ett jättefint silverarmband av henne! Som om inte det var nog så kom Filips farmor och gav mig rosor också, fast de glömde jag.
Halv tre åkte jag hem igen och tog emot mina egna gäster. Vi åt potatissallad och skinka och sen åt vi en jättegod cheesecake som mamma hade bakat.
På kvällen sen så åkte jag hem till Mathilda och fixade mig lite och sen drog vi hem till Ange med Germo. Vid elva så skjutsade Anges mamma oss till stan och sen vid tolv kom Filip och joinade oss. Vid ett kom mamma och hämtade mig och Filip och sen skjutsade oss till huset där jag och han skulle vara hundvakt. Eftersom att den ena hunden bara är valp så var vi tvungna att sova där men det gjorde inte så mycket.




Lördagen: Vi vaknade vid fem av att Märta (valpen) ylade nerifrån så jag blev tvungen att gå upp och släppa ut henne ett tag. Jag gick och sov igen och sen vid nio gick jag upp. Efter nån timme ringde mamma och frågade om vi ville med till stan och det ville vi. Filip hämtade upp sin bas och när vi kom hem så satte sig han och Frida och spelade lite medans jag var och gick ut med hundarna. Resten av dagen spenderade vi på alltanen med min familj. Vi spelade kort och åt och åt och åt, haha:) Vid elva åkte vi till hundarna och gick ut med dem och sen sov vi.

Idag vaknade jag återigen vid fyra och släppte ut Märta. Så gjorde jag några gånger och sen vid elva gick jag upp. Jag och Filip gick en promenad med hundarna och sen käkade vi frukost och tittade på tv nästan hela dagen. Vid fyra skulle jag på träning men det var ingen träning så jag kom hem rätt fort igen.

Nu ska jag köra iväg till Filip och sova där. Vi hörs säkerligen senare med mer bilder. Puss!



Postat av: Danai

sv: ehm.. joo, när man va spiknykter så märktes det att det faktiskt var så att 99% VAR aspackade ;)

2010-06-14 @ 13:25:31
URL: http://doverholtdanai.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på