Jag har järnbrist om ni ville veta

Hejsan alla fina!
Jag har nyss kommit hem från Filip och ska snart gå och lägga mig. Idag när jag var hos Filip så började jag blöda näsblod helt huxflux, inte var det lite heller. Det såg ut som att jag hade mördat någon! Filips pappa sa att det kan vara järnbrist. Jag googlade lite på det nyss och det visade sig att jag har de flesta symptomen.
Några av symptomen var

- Näsblod
- Trötthet
- Orkeslöshet
- Yrsel
- Deppighet
- Magont/illamående

Varannan femtonåring lider av järnbrist och om det går för långt kan det vara farligt, men oftast är det bara att ta järntabletter i ca 3 månader för att få besvären att försvinna. Att motionera mycket och äta näringsrik mat är också bra om man börjar göra då det hjälper så att du inte får järnbrist längre.


Ja somsagt så har jag alla symptomen, fast det känns ganska skönt att veta vad det är. Nu blir det att lägga om kosten lite och knapra järntabletter. 
Imorgon blir jag hemma från skolan, men ska försöka ta mig till träningen så jag blir med på lagbilden.


Postat av: Persson

Oj dom där symptomen stämde in bra på mig förutom yrseln och näsblodet :O men måste ju kanske inte vara järnbrist för det :)

2010-02-13 @ 22:57:27
URL: http://personligaapersson.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på