Ungdomsfullmäktige = boring.

Då var jag hemma från ännu en dag i skolan då. Vi lagade creps på hemkunskapen och jag blev jättebesviken. Enligt vad alla säger så ska det ju vara så himla gott men jag tyckte bara det smakade degiga pannkakor. Sen att det kändes som att det jag åt klumpade ihop sig till en fet degklump i magen gjorde nog bara saken ännu sämre.

Vid 20 över tolv kom en buss och hämtade mig och de andra som skulle med till ungdomsfullmäktige. När vi kom dit så var det säkert 50 pers som redan var där så vi fick självklart sitta längst fram. Det började med att en man gick fram och presenterade lite förslag på hur centrum skulle kunna förändras. Sen var det en tant som pratade lite om skolmaten och hon va inne på helt rätt spår tycker jag! Hon sa att de från och med 2011 skulle försöka ha "hemlagad" mat i skolan (alltså inga halvfabrikat), bättre salladsbord och att det skulle finnas två rätter att välja på. Efter henne kom en gubbe som pratade om bussar. Han virrade som tusan så jag fattade ingenting av vad han sa. När allt var presenterat så var det meningen att vi skulle diskutera allt.

Nu är jag iallafall hemma och ska snart göra iordning lite mat.



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på