FROZEN CAIPIRINHA CHEESECAKE

Hejhej!

Jag sitter och kollar på film, jag vet inte vad det heter men den är bra iallafall.
Bättre mår jag också och det är ju skönt.

Imorgon är det ju nyårsafton också, jag ska fira med familjen, mina kusiner och deras föräldrar (Filip, Eric, Viktor, Emil, Eva och Lars-Erik). Det ska faktiskt bli kul!

Dom står för förrätten och vi för varmrätten och efterrätten, eller ja, mina föräldrar står för varmrätten och jag ska göra efterrätten.
Jag har tänkt att jag ska göra Frozen Caipirinha cheesecake med hallon, jordgubbar, mango, stjärnfrukt, mandarin och charon till.
Bara för att jag älskar cheesecake så är jag generös nog att ge er receptet på en av dom godaste jag har smakat.


Frozen caipirinha cheescake

Botten
10 st digestivekex
75g smör

Fyllning
1 påse Santa Maria Red Fusion Caipirinha Drink Mix
200g philadelphiaost, neutral
3 dl vispgrädde
3 dl florsocker
1 msk vaniljsocker

Tillagning
1. Krossa kexen. Smält smöret och blanda ihop det med kexen.
Tryck ut massan i en form med löstagbar kant (24cm)

2. Vispa grädde. Blanda grädde, drinkmix, philadelphiaost, florsocker och vaniljsocker till en krämig smet.

3. Bred ut smeten i formen och ställ cheesecaken i frysen i ca 4 timmar.

4. Skär ordning frukterna i lagom stora bitar och blanda till en sallad.

5. Ta ut cheesecaken 15 minuter före servering och garnera med fruktsalladen.

6. Ät och NJUT!

K r a a m ,  A m a n d a




Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på